Unikalne spojrzenie za kulisy serii gier wideo Resident Evil – „Itchy, tasty”.
2023-12-25–
„To, co jest tak wspaniałe w „Itchy, tasty”, to fakt, że umożliwia twórcom ponowne opowiedzenie historii o tej niezwykłej serii gier z pierwszej ręki, a także daje cenny wgląd w chaos i nieszczęścia, z których ostatecznie wzięła się magia Resident Evil w pierwszych latach istnienia serii. W rezultacie powstała książka, która jest w zasadzie niezastąpiona, niezależnie od tego, czy jesteś fanem serii, czy nie” – Eurogamer.net
—
Unikalne spojrzenie za kulisy serii gier wideo Resident Evil – najsłynniejszego, najpopularniejszego i najbardziej wpływowego cyklu horrorów.
–
Alex Aniel spędził 2 lata rozmawiając z kluczowymi pracownikami firmy Capcom i poznając sekrety powstawania Resident Evil, począwszy od wizji pod koniec lat 80., przez bezprecedensowy sukces w latach 90., który ocalił firmę przed problemami finansowymi, po wielką sensację dla branży gier wideo, jaką była premiera Resident Evil 4.
–
„Itchy, tasty” prowadzi czytelnika przez cykl rozwoju serii od 1996 do 2006 roku, przeplatając rys historyczny komentarzami samych twórców – między innymi Tokuro Fujiwary, Yoshikiego Okamoto, Shinjiego Mikamiego i Hidekiego Kamiyi – oferując unikalny wgląd w proces, w wyniku którego marka stała się jednym z najmocniejszych filarów popkultury.
–
Seria gier Resident Evil przez 25 lat istnienia sprzedała się w liczbie 120 milionów egzemplarzy na całym świecie, co czyni ją najlepiej sprzedającym się cyklem grywalnych horrorów. Na jej bazie powstały niezliczone filmy animowane, serie komiksowe, powieści, kolekcje zabawek, a nawet sztuki teatralne. Posłużyła jako podstawa serii filmów fabularnych pod tym samym tytułem, która doczekała się już 6 części. Siódma, o tytule „Resident Evil: Welcome to Raccoon City”, trafi do kin jeszcze w tym roku.
–
Za książkę odpowiada Wydawnictwo OpenBeta